ROVANIEMEN KAUPUNKIBRÄNDI UUDISTUU

_

Rovaniemi on muuttunut viimeisten vuosien aikana. Se jatkaa edelleen pohjoisen kasvun veturina: elinvoimaisena, inhimillisenä, luotettavana ja turvallisena. Rovaniemi on houkutteleva, luovien ja yhteen hiileen puhaltavien ihmisten kaupunki, joka tarvitsee yhtenäisen identiteetin.

PLAY PAUSE

Rovaniemi-brändi muodostuu täällä asuvista ja vierailevista ihmisistä sekä heidän kokemuksistaan. Se muodostuu myös palveluista, rakennuskannasta, kulttuurista ja mahdollisuuksista toteuttaa asioita. Rovaniemi ei ole teemapuisto, vaan täällä eletään elämää aivan kuten muissakin kaupungeissa. Siksi kaupunkibrändin tulee vahvistaa kaupunkilaisten yhteenkuuluvuutta, selkeyttää palveluita, tukea investointeja sekä houkutella kävijöitä kokemaan kaupunki kaikin aistein.


Rovaniemen kaupunkibrändin uudistamisessa on ollut tarkoitus löytää mielenkiintoisia, kestäviä ja aitoja näkökulmia kaupungin maineen kehittämiseen. Haluamme kertoa kaupungista tehokkaammin, houkuttelevammin ja ennen kaikkea yhtenäisesti – loimme siis selkeän punaisen langan kaupunkibrändille.


Tavoitteena on kasvattaa Rovaniemen näkyvyyttä ja vetovoimaa sekä vahvistaa kaupungin asemaa kilpailussa uusista asukkaista, osaajista ja yrityksistä. Uutta brändiä luodaan yhdessä kaupungin työntekijöiden, asukkaiden, yrittäjien, matkailijoiden ja muiden sidosryhmien kanssa.


Next.Rovaniemi-projektia tekee yhdessä kaupungin kanssa Flatlight Creative House.

HALUAISITKO SAADA LISÄÄ TIETOA PROJEKTISTA TAI KAUPUNGIN VIESTINNÄSTÄ?

Menestyvä ja kiinnostava kaupunkibrändi on asukkaiden, yritysten ja kaupungissa vierailevien yhteinen jaettu kokemus – tunne elinvoimaisesta, toimivasta ja yhtenäisestä arktisesta pääkaupungista.

Mikäli haluat saada lisää tietoa projektista tai uudistuneesta kaupunkibrändistä, voit ottaa yhteyttä Rovaniemen kaupungin viestintäyksikköön, joka vastaa viestinnän ja kaupunkimarkkinnoinnin toteutuksesta ja koordinoinnista.