next.rovaniemi.fi

Mitä osaamista, koettavaa tai persoonallisuutta Rovaniemellä on vielä “piilossa”?

”Rovaniemen kannattaisi panostaa historiansa esiintuomiseen konkreettisin keinoin; esimerkiksi valaisemalla vanhoja, säilyneitä rakennuksia, mutta myös luontoa (puita, kallioita yms.). Säilyneistä rakennuksista voisi ottaa inspiraatiota myös tulevaan kaupunkisuunnitteluun ja rakentamisen linjauksiin: voisivatko historialliset muodot toistua jollain tavoin uudessa rakennuskannassa? Ikkunat, kattojen muodot yms., joita selkeästi vieläkin tunnistaa ja joista on todisteita kuva-arkistoissa. Rakennetaan tänne sitten kymmenkerroksisia taloja tai 2-3-kerroksista perinteistä pohjoismaista modernilla otteella, niin olisi hienoa löytää historiallisia viitteitä myös tulevasta. Rovaniemen historian tuntijat olisi tärkeää saada mukaan päättäviin pöytiin. Arktinen muotoilu on isossa kuvassa täysin piilossa ja siitä ei kerrota tarpeeksi inspiroivasti, jotta sitä kohtaan syntyisi ylpeyttä.”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Haluaisitko saada lisää tietoa projektista tai kaupungin viestinnästä?

Menestyvä ja kiinnostava kaupunkibrändi on asukkaiden, yritysten ja kaupungissa vierailevien yhteinen jaettu kokemus – tunne elinvoimaisesta, toimivasta ja yhtenäisestä arktisesta pääkaupungista.

Mikäli haluat saada lisää tietoa projektista, voit ottaa yhteyttä Rovaniemen kaupungin viestintäyksikköön, joka vastaa viestinnän ja kaupunkimarkkinnoinnin toteutuksesta ja koordinoinnista.

Yhteydet